Burmistrz Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy Katarzyna Łęgiewicz zaprasza Mieszkańców osiedli położonych w rejonie ul. Włodarzewskiej na spotkanie poświęcone sprawom lokalnym.

Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 25 stycznia 2016 roku o godzinie 18.00 w Szkole Podstawowej nr 152 im. Marii Dąbrowskiej ul. Powstańców Wielkopolskich 4.

Ostatnie dwa lata przyniosły mieszkańcom osiedli położonych przy  Włodarzewskiej wiele zmian:

I.  Kanalizacja burzowa

1. Wykonano pierwszy etap kanalizacji burzowej (Grójecka-Usypiskowa)

2. Położono nową nawierzchnię (tzw, cichy asfalt)

3. Wybudowano nowe miejsca parkingowe, nowe ograniczniki prędkości, zatoki i nową wiatę autobusową

II. Trasa N-S

Ostatecznie podjęto decyzję (i zapisano ją w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego) o budowie Trasy N-S w tunelu wzdłuż linii kolejowej.

Co nas czeka w latach 2016-2018

I. Dokończenie budowy kanalizacji burzowej do Al. Jerozolimskich

1. 2016 – koncepcja,  projekt i uzgodnienia

2. Realizacja 2017-2018

II. Komunikacja - aby nie sparaliżować ruchu na Włodarzewskiej 

1. Planujemy otwarcie przejazdu il. Przy Parku

2. Budowa skrzyżowania Grójecka/Harfowa/Racławicka  4.2 mln zł

a) Koncepcja, Projekt, uzgodnienia  2016

b) Realizacja 2017

3.  Budowa ul. Maszynowej – pełny profil 

a) Koncepcja, Projekt – 2016

b) Realizacja – 2017

III. Oświetlenie ulic

1. Altowa – 2016/2017

2. Zadumana – 2016

Propozycje i postulaty

1. Inicjatywa obywatelska – remont i pomalowanie słupków na Włodarzewskiej (Grójecka-Usypiskowa)

2. Wykorzystanie ul. Instalatorów – jako alternatywnego dla Włodarzewskiej połączenia drogowego.  W tym celu należy wybudować nowe skrzyżowanie Al.Jerozolimskie/Instalatorów

3. Remont i pomalowanie słupków na ul. Rostafińskich

4. Potrzebna jest niewielka inwestycja w postaci chodnika ok 70 m na płd stronie Włodarzewskiej  od ul. Maszynowej do Drawskiej, czyli do przystanku autobusowego.

5. Odsunięcie od jezdni niektórych słupów trakcji el. na Włodarzewskiej.

6. Czy myśli ktoś o ścieżce rowerowej na Włodarzewskiej? Konieczność wobec wąskich wymiarów Włodarzewskiej.

7. Czy władze drogowe Warszawy zamierzają poprawić knot inwestycyjny (zły projekt) w postaci nowego, ale nieprzejezdnego ronda pod wiaduktem do centrum Reduta?

8. Likwidacja wertepów na jezdni ul Włodarzewskiej (tzw. ograniczników prędkości).

- obecne rozwiązanie powoduje zwiększone zanieczyszczenie powietrza

- obecne rozwiązanie powoduje zwiększony poziom hałasu (niweczy inwestycję w "cichy asfalt")

- obecne rozwiązanie zwiększa zużycie paliwa, a w związku z tym koszty ponoszone przez użytkowników drogi (zarówno prywatnych jak i publicznych jak ZTM)

- obecne rozwiązanie zwiększa zużycie pojazdów, a w związku z tym koszty ponoszone przez użytkowników drogi (zarówno prywatnych jak i publicznych jak ZTM)

- obecne rozwiązanie nie zmniejszyło liczby wypadków z udziałem pieszych na ul Włodarzewskiej, gdyż nie można zmniejszyć czegoś co wynosi ZERO (według statystyk policyjnych).

Każdy z powyższych argumentów jestem w stanie poprzeć danymi faktycznymi lub ekspertyzami naukowymi.

9. Moje pytanie dotyczy udrożnienia Drawskiej plus ew. dociągnięcie Zadumanej do Drawskiej – widzę nie ma tego w planach.

10. Także pytanie czy jest w planach przedłużenie Korotyńskiego przy Rossmanie/Biedronce (tam gdzie teraz jest jednokierunkowa) aby był ruch w obu kierunkach?

11. Czy oznacza to, ze tunel będzie szedł pod miejscami parkingowymi, czy trasa będzie szła na/nad miejscami parkingowymi  i  zostanie "przykryta " tunelem ?

12. Lirowa / Racławicka - kluczowe połączenie z Mokotowem, szkoda, że nie jest planowane podobne przebicie z Wolą...

13. Instalatorów (znakomicie skanalizowany byłby nadmiar ruchu z południowego rejonu Włodarzewskiej),

14. pytanie czy oprócz ul. Przy Parku, nie powinna mieć przebicia ulica przy RWE wzdłuż potężnego molochu i dalej ogródków działkowych?

15. Park Szczęśliwicki:
Plac trawiasty k/szaletu, na którym grywaliśmy w badmintona lub piłkę w znacznej części został zawłaszczony przez wydzielone "klatki" do gry w siatkówkę... Znalezienie ochroniarza, założenie siatki to coś, co skutecznie zniechęca do ich użytkowania. Mamy poważny apel, aby już nie tworzyć więcej takich miejsc dla wybranych grup. Ograniczyć się do tego co już jest. Jeśli jest wola inwestowania w parku lub jego otoczeniu, to wyłącznie w oparciu o zastane budowle np. most nad kanałem (mogą powstać ławeczki z zadaszeniami), czy szalet przy placach zabaw, itp. A propos, czy ten szalet możemy zagospodarować na działalność
non profit, jeśli nie ma pomysłu na jego wynajęcie?

16. Wykorzystanie ul. Instalatorów do odciążenia Włodarzewskiej to świetny pomysł. Przy okazji zyska też ul. Śmigłowca, która się korkuje przy rondzie z Al. Jerozolimskimi - można pozyskać nowych sprzymierzeńców. Autobusy jeżdżące po Włodarzewskiej będą bardziej punktualne etc. 

17. Proponuję na osi ul. Włodarzewskiej zrobić co kilkaset metrów wysepki z zielenią. To powoduje powstanie szykany, która skuteczniej niż "leżący policjanci" spowalniają ruch samochodów i jednocześnie jest to rozwiązanie łagodniejsze dla zawieszenia.

18. Dziękuje za przesłanie informacji. Patrząc z perspektywy codziennego użytkownika infrastruktury ulicy Włodarzewskiej uważam, ze najpilniejsze jest zadbanie o chodnik na całej długości ulicy, zwłaszcza na odcinku dochodzącym do Alej Jerozolimskich (to w jakich warunkach idą ludzi w kierunku przystanku kolejki jest naprawdę czasem mocno niebezpieczne) oraz zadbanie o kwestie rowerów. Rowery są na chodnikach i na jezdni, niezwykle to zaburza bezpieczeństwo i zwłaszcza na jezdni blokuje ruch na i tak wąskiej i trudno przejezdnej ulicy. Tylko niestety nie mam pomysłu jak zmieścić ścieżkę rowerowa...

19. Pomysł z wykorzystaniem ulicy Instalatorów godny uwagi. Mam nadzieje, ze przejazd ulica Przy Parku byłby na stałe nie tylko na czas budowy kanalizacji.

20. Wyremontować w końcu tak Włodarzewską, żeby niewielki nawet deszczyk nie tworzył kałuż, szczególnie w okolicach naszego osiedla. Swego czasu podziwiałem P. radnego, który z wdziekiem pokonywał rozległe jeziorka.

21. Sprawienie, żeby autobus linii 208 dojeżdżał na pętlę Szcześliwice. Wielu - szczególnie starszym osobom - ułatwiłoby to życie.

22. Ścieżka rowerowa w ul. Włodarzewskiej - raczej to nieporozumienie z uwagi na  szerokość ulicy. Jedyną widzę w możliwości dostosowania chodnika (popularne w Europie) do wspólnego użytkowania przez pieszych i rowerzystów.

23. Połączenie ul. Drawskiej od strony Włodarzewskiej z częścią od strony Parku Szczęśliwickiego,

24. Połączenie ul.Drawskiej z Włodarzewską przez ul. Przy Parku (jest chyba dalej nieprzejezdna

25. Poprawienie nawierzchni na ul. Harfowej,

26. Połączenie Korotyńskiego z Włodarzewską (koło Biedronki/Rossmanna),

27.   Usunięcie pawilonów na Dickensa i rewitalizacja tego terenu,

28.   Przebudowa skrzyżowania Opaczewska/al.Bohaterów Września

29. Umieszczenie trakcji przy Włodarzewskiej w pasie drogi (w ziemi zamiast podbudowy słupowej jak to ma miejsce obecnie).

30. potrzeba utwardzenia/wyrównania kolein na poboczu ulicy Zadumanej na odcinku wzdłuż płyt (przy skrzyżowaniu z Włodarzewską), gdyż codziennie przechodzi tu bardzo dużo mieszkańców wszystkich osiedli na Zadumanej(1,3,5 i 11/11A) w kierunku (i z) przystanku PKP WKD Al.Jerozolimskie.

31. uporządkowanie terenu „zielonego” w trójkącie między chodnikiem, a Włodarzewską gdzie dochodzi ona do łącznika z Alejami Jerozolimskimi (obok wejścia na wiadukt WKD PKP) - tj. uporządkowanie śmietnika, gdzie jest obecnie dziki parking w błocie dla pracowników okolicznych biurowców.

32. Mieszkam w Osiedlu Ogrody Shiraz i przyznaję, że duże zaniepokojenie rodzi we mnie otwarcie uliczki Przy Parku. Moim zdaniem nie rozwiąże to obciążenia ulicy Włodarzewskiej, bo przejazd ul. Przy Parku tak czy owak powoduje konieczność wykorzystania jednego z dwóch odcinków ul. Włodarzewskiej - do ul. Grójeckiej, bądź do Al. Jerozolimskich, zatem nie zmniejszy ruchu na ul, Włodarzewskiej. Natomiast spowoduje wzrost hałasu i zanieczyszczeń w Parku Szcześliwickim, który powinniśmy przecież chronić, jako miejsce naszego wypoczynku. Ten wypoczynek i tak staje się coraz bardziej utrudniony ze względu na coraz większy napór użytkowników Parku w weekendy w połączeniu z coraz częstszymi imprezami połączonymi z głośna muzyką. Czy otoczenie Parku ruchliwymi ulicami jest rzeczywiście działaniem na rzecz naszego dobrego życia w tej części Ochoty? Myślę, że nie tylko dla mnie wartością nadrzędną jest kawałek przyrody, cisza i spokój, a nie łatwość wjechania wszędzie samochodem.

33. Moje propozycje: otworzyć ul. Drawską na fragmencie przy ogródkach działkowych. Co do ścieżki rowerowej wzdłuż Włodarzewskiej, to proponowałabym wykorzystać chodnik przylegający do jezdni na ten cel, natomiast tam, gdzie to możliwe, obok obecnego chodnika ułożyć nowy pas dla pieszych na części trawników. Byłoby to o tyle korzystne, że pozwoliłoby na oddalenie ciągu dla pieszych od jezdni i uchronienie przed zachlapywaniem ludzi przez samochody  w czasie opadów.

34. Mam zastrzeżenia do tego jak wygląda ulica przy Parku na całej jej długości pobocze po lewej stronie jest pełne błota i należałoby wyłożyć kostką. Co Pan o tym sądzi?

35. położenie drogi asfaltowej ul. LIROWA w stronę PKP Rakowiec

36. Sprawa przyłącza do położonej kanalizacji

37. Chodnik do przejścia wzdłuż ul. Lirowej

38. Jestem mieszkańcem ul. Drawskiej (przy Parku, konkretnie Drawska 16A) od marca 2001 roku. Kawałek naszej ulicy Drawskiej od rogu ul. Przy Parku do wjazdu na osiedle w którym mieszkam (Ogrody Shiraz) zawsze był traktowany przez miasto bardzo "po macoszemu". Przez długi czas nie było np. żadnego oświetlenia, co dla poruszających się samochodami (tak, jak ja) nie było to dużym problemem. Po upływie (nie pamiętam dokładnie jak dlugiego) jakiegoś czasu pojawiły się dwie latarnie. Pierwsza na rogu ul. Przy Parku, a druga kilkadziesiąt metrów dalej (przed wyjazdem do garażu Ogrodów Shiraz) Moja (aktualnie 15 letnia) córka mogła od tej pory spokojnie np. wrócić z późnych zajęć poza szkolnych! Od jakiegoś czasu, ta druga latarnia ( bliżej garażu) jest uszkodzona (wg mnie przez jakiś duży samochód ciężarowy)  i w związku z tym cześć naszej ulicy między Przy Parku, a wjazdem do garażu zalega całkowita ciemność. Dodatkowo informacje (zaslyszane z różnych źródeł)  o jakimś osobniku "grasujacym w okolicach Parku Szczęśliwickiego" znacznie pogorszyła bezpieczeństwo spaceru po Drawskiej w tym rejonie.

39. Zwracam się do Pana z pytaniem, czy możliwa jest jakaś interwencja w w tej sprawie u odpowiednich i odpowiedzialnych za takie tematy służb w naszej Dzielnicy?

40. Dodałbym do Twoich priorytetów wyremontowanie ulicy Harfowej oraz utworzenie  małego skwerku na rogu ulicy Harfowej/Lirowej. Tym, bardziej, że Harfowa jest w planach

41. czy wie Pan kiedy jest planowane otwarcie przejazdu na ulicy Przy Parku?

42. Ja bym dodał jedną rzecz do zrobienia teraz nie czekając na remont Wlodarzewskiej - oświetlenie przejścia gdzie ida osoby od strony WKD (na wysokości Zadumanej). Szczególnie zimą nic tam nie widać i jest niebezpiecznie.

43. Dziękuję za dotychczasową prace na rzecz naszej okolicy.  Szczególnie za rozwiazanie sprawy trasy N-S i poprawę jakości ulicy Włodarzewskiej na cześci odcinka. Efekty innych działań tez są bardzo widoczne i ciesze się, ze są kolejne plany i inicjatywy.

44. Otwarcie ul. Przy Parku - mam nadzieje, ze w końcu uda się otworzyć ta ulice. Ostatnio późnym wieczorem pieszo wracałem z pracy od strony Blue City i ulica była kompletnie zablokowana sztuczną barykadą, nawet dla ruchu pieszego. Rozumiem, ze osobom które tam mieszkają, może się nie podobać że są inni mieszkańcy Warszawy, którzy włóczą im się pod oknami, ale jest to przestrzeń publiczna i powinna być udostępniona wszystkim mieszkańcom, a nie wybrańcom ze strzeżonych osiedli. Być może , gdy ulica zostanie otwarta dla ruchu samochodowego, udało by się skomunikować autobusami Włodarzewską bezpośrednio z pętlą autobusową przy ulicy Drawskiej. Skróciłoby to czas dojazdu i powrotu z pracy w znacznym stopniu.

45. dziękuję za inicjatywę odnośnie Maszynowej - na czym ma polegać "pełny profil" w stosunku do aktualnego stanu rzeczy ?

46. Ulica Instalatorów - bardzo cenna inicjatywa, bo po otwarciu nowych autostrad , szczególnie od strony Katowic/Krakowa, ruch tranzytowy przez Włodarzewską dramatycznie wzrósł, a bezpieczeństwo pieszych ( np. przy przedszkolu Wrobelek Elemelek ) bardzo spadło.

47. trapi mnie fatalne dojście do stacji WKD i SKM, oraz tymczasowy parking przy tych stacjach. Nie wiem na ile realne jest powstanie trasy N-S w najbliższym 20 leciu, ale sytuacja tam jest fatalna, wyglada to jak Trzeci Świat i moim zdaniem wymaga pilnego zagospodarowania i uporządkowania ( doświetlenia, wycięcia krzaków, utwardzenia nawierzchni ). Coraz więcej mieszkańców korzysta z tej formy komunikacji, ale dojście szczególnie jesienią i zima jest skandaliczne. 

48. czy ulica Drawska zostanie przedłużona wzdłuż Ogrodów Shiraz i terenów Stoenu do Włodarzewskiej ? mogłoby to zmniejszyć potencjalny ruch ulica Przy Parku po jej otwarciu.

49. Widzę jeszcze jedna istotną potrzebę. Przejście dla pieszych przez ul. Włodarzewską to najbliżej al. Jerozolimskich jest bardzo niebezpieczne powinno byś oświetlone i lepiej oznaczone nie widać ani chodnika ani pieszych na przejściu, wszystko w ciemności czy ul. Przy Parku będzie przejezdna na stałe czy tylko czasowo ?

50. Szanowni Państwo, kwestia obowiązku wyprowadzana psów na smyczy (w parku i innych miejsca publicznych) jest chyba jasno uregulowana, przynajmniej na terenie Warszawy. http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/821735,kiedy-mozna-spuscic-psa-ze-smyczy.htmlChciałbym dowiedzieć się, dlaczego teren Ochoty, a Park Szczęśliwicki w szczególności, jest spod tych regulacji całkowicie wyłączony. Na terenie naszej dzielnicy obowiązki właścicieli zwierząt nie są w ogóle egzekwowane. Park wygląda jak pole minowe, a do tego dochodzą kwestie bezpieczeństwa. Pobłażliwość albo brak zainteresowania tą kwestią ze strony ochockiej Straży Miejskiej doprowadziły do tego, że Park Szczęśliwicki zamienił się w wielki wolny wybieg dla czworonogów. Co najmniej 1/3 jeśli nie połowa psów biega po nim bez smyczy.  Brak najmniejszego zainteresowania Straży tymi sprawami doprowadził do tego, że na spacery przywożą tu swoje pociechy nawet mieszkańcy Mokotowa, bo – zacytuję – „do ulic daleko i tu nikt nie gania”. To znaczy, że gdzie indziej, np. na Polach Mokotowskich „ganiają” i trzeba przyjeżdżać tutaj? Mam małe dzieci i od jakiegoś czasu również małego psa, który dość regularnie jest atakowany przez większych kolegów. O ile ja sobie z tym radzę (przynajmniej kilka razy w miesiącu dochodzi na tym tle do nieprzyjemnych spięć), to moje dzieci już nie. Doszło do tego, że boją się wychodzić na rodzinne spacery do parku z psem kupiony w końcu dla dzieci. W sytuacji gdy w naszą stronę pędzi 40 kilowa bestia, trudno przewidzieć, czy chce tylko nas obwąchać, czy pogryźć i na kogo się rzuci, na małego psa, czy na małe dzieci. Może najwyższy czas aby coś z tym wreszcie zrobić? Kilka wizyt straży miejskiej w parku w ciągu roku niczego nie załatwi, bo problem jest nagminny. Może oprócz częstszych patroli w parku przydałoby się również umieszczenie tablic, które przypominałyby właścicielom psów o ich obowiązkach?

51. Co do ścieżki rowerowej , to przy tak wąskiej ulicy nie będzie chyba możliwości.

52. Myślę, że ważnym punktem jest poprawa bezpieczeństwa w naszej okolicy. Ostatnio media podają, iż na Ochocie bardzo wzrosła przestępczość i ta dzielnica nie  jest  już taka bezpieczna. Widać to na naszych osiedlach, kto wchodzi na osiedle i kto wynajmuje mieszkania.

53. Zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów w szczycie. Już teraz w godzinach szczytu ludzie nie mieszczą się do autobusu na przystanku. Co będzie gdy wprowadzą się wszyscy do wykańczanych i planowanych inwestycji mieszkaniowych przy ul. Włodarzewskiej  ?

54. Ulica Przy Parku: Istnieje duże niebezpieczeństwo że zamiast odbarczenia Włodarzewskiej, będzie to dla kierowców „sprytny skrót” między al. Jerozolimskimi i Grójecką (zwłaszcza w tym kierunku – a wtedy efekt będzie odwrotny: Włodarzewska się jeszcze bardziej zatka!!);  nie wiem jak temu zapobiec, ale warto rozważyć pewnego rodzaju „uprzykrzenie”: spowalniacze? itp., zwłaszcza że to ulica bezpośrednio przy parku po jednej stronie i licznych osiedlach po drugiej: dzieci, psy, itp.)

55. Trzeba również zaznaczyć że oprócz kwestii uruchomienia ulicy Przy Parku jako takiej, wąskim gardłem z pewnością będzie ostatnie 50m ulicy od strony Śmigłowca (t.j. skręt przy ogródkach działkowych z/w ulicę Śmigłowca); to miejsce kompletnie nieprzystosowane to dwukierunkowego ruchu i nawet teraz, kiedy funkcjonuje tylko jako dojazd do „Ogrodów Shiraz” bardzo często się blokuje; bez solidnej przeróbki tego kawałka ryzykujemy kompletny paraliż ulicy Przy Parku!

56. A może częściowym rozwiązaniem byłoby zrobienie tego odcinka Przy Parku (tzn części obecnie zamkniętej) ulicą jednokierunkową w stronę Śmigłowca?)

57. Rondo pod wiaduktem przy Reducie – najbardziej spowalniają tam ruch światła które nie dość że źle ustawione (w sensie długości) to nie wiedzieć czemu działają/blokują ruch nawet w nocy. Jak parę razy migały pomarańczowe, ruch był płynny. Sugerowałbym analizę osoby odpowiedzialnej za to skrzyżowanie i albo eksperyment „rondo bez świateł” albo zmianę algorytmu trwania poszczególnych świateł (najdłużej czeka się wjeżdżając na rondo od Ursusa, czasem blokuje się Śmigłowca, pozostałe „wjazdy” działają w miarę ok)

58. Włodarzewska od kościoła w stronę Jerozolimskich ma bardzo wąskie pobocza, zwłaszcza od strony torów: parkujące tam samochody bardzo często wystają na Włodarzewską blokując ruch; skoro ta część Włodarzewskiej będzie przerabiana, może da się jakoś – w miarę możliwości – wprowadzić tam przeróbki odpowiednie przeróbki?

59. Zawrotka z Grójeckiej we Włodarzewską: jest już lepiej niż było (ciut dłuższe zielone) ale i tak w godzinach po pracy (16-18) czeka się ok 5-6 świateł (tj ok 10-12 minut) żeby skręcić  wydłużenie zielonego światła dosłownie o 1-2 sekundy znacznie by poprawiło  przepustowość

60. Doświetlenie  fragmentu ulicy przy Zadumanej i Al. Jerozolimskich oprawy   oświetleniowe można powiesić na istniejących trzech słupach

61. Doświetlenie chodnika od Włodarzewskieji Zadumanej do stacji WKD (teraz tam tylko jedna oprawa jest)

62. Zrobić chodnik/ ucywilizować przejście między Bielską a stacją Rakowiec  wzdłuż torów. to wygodny skrót do tramwaju i SKM 11. Oświetlić  przejście między Bielską a stacją Rakowiec  wzdłuż torów; w nocy strach tam chodzić 12.

63. Usunąć słupy z kablami po oświetleniu na wyremontowanym odcinku ulicy Włodarzewskiej (ustawiono nowe słupy z oprawami po drugiej stronie,stare słupy tylko szpecą)

64. Zrobić coś z pocztą na Skorochód-Majewskiego :) Osiedla na Włodarzewskiej   rozbudowują  się, a poczta na Skorochód-Majewskiego nie.  Kolejki do dwóch/ trzech okienek są ogromne,  organizacja pracy fatalnie ma numerków, tłok itp.

65. Przy okazji warto w przyszłości na dalszym odcinku uniknąć błędów z pierwszego wyremontowanego - jak np. znaki czy latarnie stojące na środku chodnika, słupki wchodzące bardzo w chodnik (nie mogą stać dalej, bliżej jezdni?), wąskie przejścia (np. na skrzyżowaniu Sadurki d. Nowosolipsowskiej i Włodarzewskiej).

66. odnośnie drogi zapytałabym nawet szerzej: plany i terminy dotyczące budowy dróg i chodników w zakresie ulic Lirowa/Lutniowa/Harfowa

67. doprowadzenie infrastruktury telekomunikacyjnej (internet, tv) na Lirową

68. czy są plany rozszerzenia kanalizacji burzowej również na ulice sąsiadujące z Włodarzewską?

69. Kiedy otwarcie ulicy Przy Parku?

70. Co oznacza "pełny profil" ul. Maszynowej?

71. 70 m chodnika od Maszynowej do przystanku, po południowej stronie Włodarzewskiej. Zwykle - jak nie ma mrozu - jest błoto. Natomiast koszmarem są parkujące na Maszynowej tuż przy Włodarzewskiej samochody. Policja czt Straż Miejska nie zaglądają w te rejony. Blokowanie ulicy Maszynowej przez nielegalnie parkujących jest piekielnie niebezpieczne dla wszystkich jej użytkowników.

Formularz kontaktowy

Wpisz poniżej swój numer telefonu lub e-mail. Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

imię i nazwisko:
numer telefonu: